Som autoriseret elinstallatør har du tilladelse til at udføre følgende opgaver på vores net:
Husk, at når du udskifter en stikledningssikring, må den nye sikring ikke være højere end den du fjerner. Og vi anbefaler, at alle tre sikringer skiftes på én gang.
Nord Energi Net indskærper, at de aut. elinstallatører, der udfører arbejdet, selv har ansvaret for at overholde gældende regler på området.
Alle opgaver, der ikke er omfattet af ovenstående tilladelse, må kun udføres af aut. elinstallatører efter aftale med Driftsvagten El hos Nord Energi Net A/S.
Driftsvagten El kan kontaktes på tlf. 9924 5656 (hele døgnet) eller på vagt@nordenergi.dk
Nord Energis netkunder skal ringe til en aut. elinstallatør, hvis der opstår stikledningsfejl, som netkunderne selv er ansvarlige for.
Hvis en netkunde kontakter Nord Energi Net pga. manglende strøm, kontrollerer vi i samarbejde med netkunden, om der er spænding på alle elmålerens nødvendige faser. Herefter afhænger proceduren af fejlkilde og ejerskab. I Nord Energi Nets forsyningsområde ejer netkunderne selv deres stikledning.
Eksempler på stikledningsfejl og deres årsager:
Er der en løs forbindelse i kabelskabet, kan det f.eks. skyldes en defekt sikringspasskrue (bundskrue). Hvis sikringspasskruen er defekt, er det som udgangspunkt Nord Energi Net, der har ansvaret. Du skal derfor kontakte Nord Energi Net, så vi kan vurdere fejlen og aftale evt. fejludbedring på vegne af Nord Energi Net.
Driftsvagten El kan kontaktes på følgende nummer: 99245656 (hele døgnet) eller vagt@nordenergi.dk.
Takster ved udbedring af fejl
Nord Energi Net betaler efter nedenstående takster, hvis Nord Energi Net er ansvarlig for fejlen:
Indenfor normal arbejdstid: | 600,- kr. |
Udenfor normal arbejdstid: | 1.200,- kr. |
+ evt. udgifter til materialer |
Priserne er inkl. kørsel og ekskl. moms
Er der i følge aftale med Vagten udført fejludbedring på vegne af Nord Energi Net, kan en faktura sendes til:
Nord Energi Net A/S
Ørstedsvej 2
9800 Hjørring
E-mail: fakturanet@nordenergi.dk
Når der sker ændringer, der har indflydelse på elinstallatørerenes samarbejde med os, udsender vi information til installatøren. Brevet vil også være at finde her på siden.
Ændring vedr. målerafhentning og -aflevering
Brev nr. 7: Reminder om ny tilmeldingsportal den 20. december 2022
Installatørmøde den 30. november 2022
Brev nr. 6: Ny tilmeldingsportal 1/1-2023. Oktober 2022
Brev nr. 5: Nyt fællesregulativ. September 2022 samt Bilag 1
Brev nr. 4: Lang leveringstid på komponenter. Juli 2022
Brev nr. 3: Resultat af tilfredshedsundersøgelse. April 2022
Brev nr. 2: Fase-ubalance ved tilslutning af f.eks. varmepumper eller ladestandere. Februar 2022