Nord Energis netkunder skal ringe til en aut. elinstallatør, hvis der opstår stikledningsfejl, som netkunderne selv er ansvarlige for.
Hvis en netkunde kontakter Nord Energi Net pga. manglende strøm, kontrollerer vi i samarbejde med netkunden, om der er spænding på alle elmålerens nødvendige faser. Herefter afhænger proceduren af fejlkilde og ejerskab. I Nord Energi Nets forsyningsområde ejer netkunderne selv deres stikledning.
Eksempler på stikledningsfejl og deres årsager:
Er der en løs forbindelse i kabelskabet, kan det f.eks. skyldes en defekt sikringspasskrue (bundskrue). Hvis sikringspasskruen er defekt, er det som udgangspunkt Nord Energi Net, der har ansvaret. Du skal derfor kontakte Nord Energi Net, så vi kan vurdere fejlen og aftale evt. fejludbedring på vegne af Nord Energi Net.
Driftsvagten El kan kontaktes på følgende nummer: 99245656 (hele døgnet) eller vagt@nordenergi.dk.
Takster ved udbedring af fejl
Nord Energi Net betaler efter nedenstående takster, hvis Nord Energi Net er ansvarlig for fejlen:
Indenfor normal arbejdstid: | 600,- kr. |
Udenfor normal arbejdstid: | 1.200,- kr. |
+ evt. udgifter til materialer |
Priserne er inkl. kørsel og ekskl. moms
Er der i følge aftale med Vagten udført fejludbedring på vegne af Nord Energi Net, kan en faktura sendes til:
Nord Energi Net A/S
Ørstedsvej 2
9800 Hjørring
E-mail: fakturanet@nordenergi.dk